Hoe ver we zijn

Met de vele sportverenigingen in Hattem is er een goede basis gelegd om voor alle Hattemers de mogelijkheid te bieden om te sporten. De ChristenUnie vindt het belangrijk dat ieder de mogelijkheid heeft om te sporten. Er mogen dan ook geen financiële beperkingen zijn om actief te zijn met sport. De stichting Leergeld speelt hier al een belangrijke rol in, zodat iedereen die wil kan meedoen.

Talking heads opmaak2

Hattem kent goede sportaccommodaties, zoals MFC de Marke, de ijsbaan, de golfterreinen en ons prachtig gelegen sportpark. Daar moeten we zuinig op zijn. De sportvereniging met de meeste leden in Hattem is de IJsbaanvereniging en wij vinden het prachtig om te zien hoe Hattemers gebruik maken van deze nieuwe locatie. Het blijft belangrijk om jonge Hattemers aan te moedigen om deel te nemen aan georganiseerde sport en spel. De buurtsportcoach speelt hierin een belangrijke rol. Met diverse sportverenigingen is in het verleden een alcoholconvenant ondertekend. Hierin staat dat de sportverenigingen maatregelen nemen om verantwoord alcoholgebruik te bevorderen. We weten dat de sportverenigingen hier werk van maken, maar er is weinig inzicht in of dit convenant ook wordt nageleefd. We willen overmatig alcoholgebruik zoveel mogelijk tegengaan; de sportkantine is een van de plaatsen waar dat mogelijk is.

De coronapandemie heeft ons laten zien hoe belangrijk het is om mogelijkheden te hebben voor een dagelijks ommetje.

Hoe willen we verder

• We bieden sportclubs een stimuleringsbijdrage voor ieder nieuw jeugdlid.
  • We evalueren de sport-alcoholconvenanten, actualiseren deze en roepen alle sportclubs op ze te ondertekenen en na te leven.
  • Naast de accommodaties willen wij investeren in een aantrekkelijke leefomgeving voor sporten en bewegen buiten de sportvoorzieningen om.
  • We investeren in mogelijkheden tot bewegen in de buurt zoals een goed wandelnetwerk, de bewegingsboulevard en onder (lees, straks boven) de hoogspanningskabel op t’ Veen.