Hattem, Heerde en Oldebroek: fuseren of...

zaterdag 17 december 2011

De gemeenten Hattem, Heerde en Oldebroek schurken steeds dichter tegen elkaar. Op veel fronten werken ze al intensief samen. Wordt het langzamerhand tijd voor een fusie?

In 2009 sloten Hattem, Heerde en Oldebroek een bestuursovereenkomst. De drie gemeenten spraken af samen te werken. Doelen van die samenwerking zijn het versterken van de bestuurskracht,  goedkoper maken van de bedrijfsvoering en verbetering van de communicatie met de inwoners. Een voor de inwoners tastbaar voorbeeld van het laatste zijn de websites van de drie gemeenten. Vormgeving en onderhoudgereedschap zijn gezamenlijk ontwikkeld.
In september vond een ontmoeting van de drie gemeenteraden plaats waarin scenario’s voor verdere samenwerking werden doorgesproken. Een van die scenario’s is gemeentelijke herindeling, waardoor een fusiegemeente Hattem-Heerde-Oldebroek kan ontstaan. Andere mogelijkheden gaan uit van zelfstandig voortbestaan van de drie gemeenten en samenvoegen van de ambtelijke organisatie. Als ChristenUniefractie zijn we benieuwd naar uw mening als lezer van deze nieuwsbrief. U kunt ons daarover mailen of bellen, zie de contactgegevens onderaan deze brief. We hopen er binnenkort ook op terug te komen bij een ledenactiviteit. Maar als u snel uw mening wilt geven