ChristenUnie laat bijzonder Hattemers genieten van 'Gewoon Appeltaart'

appeltaart Hattem

ChristenUnie raadslid Jacobien van der Worp bezorgt 'Gewoon Appeltaart' bij bijzondere Hattemers

zaterdag 15 maart 2014

HATTEM - In de Hattemse samenleving staan veel mensen dag en nacht klaar voor hun familie, buren, vrienden of andere naasten. De ChristenUnie toonde haar waardering voor deze informele zorgverleners en verrastte hen in de afgelopen dagen met een appeltaart. Met dit gebaar onderstreept de ChristenUnie één van haar programmapunten: aandacht en ondersteuning van vrijwilligers die het verschil maken voor een ander.

Veertien dagen lang stroomden de namen van mensen die omkijken naar hun naaste binnen bij de ChristenUnie. Sommige ervan gingen vergezeld van een mooi en ontroerend verhaal over de toegewijde zorg die deze Hattemers verlenen. Afgelopen vrijdag gingen de raadskandidaten van de ChristenUnie met plezier op pad om deze bijzondere mensen te verrassen met een appeltaart.

Hans Havinga, nummer vier op de lijst:’Ik leverde een taart af bij iemand die al tientallen jaren dag en nacht klaarstaat voor een gehandicapte in zijn omgeving. Hij ontving het gebak met plezier, maar zijn reactie was: Dat doe je toch gewoon! Ik wens Hattem veel van deze mensen toe.  Het wordt de komende jaren niet makkelijker voor hen en voor de mensen die ze verzorgen. De ChristenUnie vind dat we als Hattemer gemeenschap om hen heen moeten staan en dat we het niet bij woorden moeten laten als gemeente.’

De appeltaarten worden vervaardigd door de firma 'Gewoon Appeltaart'. Dit bedrijf laat het fruitige gebak maken door mensen die begeleiding nodig hebben in het arbeidsproces. Op vrijdag 14 maart bezorgen de ChristenUnie kandidaten persoonlijk een gewone appeltaart bij de bijzondere Hattemers.

Kijk ook op http://facebook.com/cuhattem voor meer bijzondere Hattemers die we in het zonnetje zetten.