Verkiezingen Provincie en Waterschap (Bestuur)

unnamed-2.pngzondag 17 februari 2019

Op 20 maart kunt u weer naar de stembus en dat is dit keer meer dan de moeite waard: u kiest zowel uw provinciale-, als uw waterschapsbestuur. Niet onbelangrijk in een tijd van stijgende zeespiegels en toenemend overstromingsgevaar. Als u gaat voor een ChristenUnie-statenlid, kies er dan een uit Hattem en breng een voorkeurstem uit op de nr 12 van de lijst: Gert Kers.

Gert en de overige kandidaten staan op de kandidatenlijst voor de statenverkiezingen.
Als u gaat voor een ChristenUnie-waterschapbestuurder uit de buurt, is Ben van der Linde (Wapenveld) de dichtstbijzijnde ChristenUnie-kandidaat op de kandidatenlijst.

Een persoonlijk woord van Gert Kers:

Woensdag 20 maart zijn er verkiezingen voor de Provinciale Staten. Veel stemmers vinden het provinciaal bestuur maar ver van de burger af staan. Maar vaak wordt vergeten dat bij de statenverkiezingen indirect ook de Eerste Kamer wordt gekozen. Het is dus erg belangrijk om te gaan stemmen. Omdat ik als Noord-Veluwse kandidaat op de 12e plek van de provinciale kieslijst sta werd ik samen met de ChristenUnie fractievoorzitter van Oldebroek uitgenodigd bij LOCO (locale omroep Oldebroek) voor een interview. Wat vind jij heel belangrijk vroeg de interviewer? “Dat een rijke provincie als Gelderland haar burgers financieel stimuleert om te investeren in duurzaamheid zoals zonnepanelen, warmtepomp, isolerende maatregelen e.d.” antwoordde ik.

Woensdag 6 maart komt huidig ChristenUnie-statenlid Peter van ‘t Hoog naar Wezep (GKV-kerk Het Noorderlicht) en kunt u hem dat zelf vragen. Noteer deze datum alvast. Samen met de fractievoorzitter van ChristenUnie Oldebroek waarmee ik was uitgenodigd bij LOCO, concludeerden wij dat ChristenUnie Gelderland wel wat input uit deze belangrijke ChristenUnie regio (bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen overal de grootste op de Noord-Veluwe!) kan gebruiken. Daarom reken ik op uw stem.