Presentatie bestuursakkoord

CU-ImpactLogo-in-cirkel-RGB.png
Door ChristenUnie op 6 juli 2022 om 13:58

Presentatie bestuursakkoord

Dankbaar en trots mochten wij het bestuursakkoord van Hattem aan de pers presenteren. (https://www.hattem.nl/dsresource...) De titel is eenvoudig en gaat over wat ons hier samen brengt: Hattem. Daar doen we het voor. We zijn trots op onze stad en geven deze graag door aan volgende generaties. Dat is niet alleen wat ons samenbindt als ChristenUnie, PvdA Hattem / GroenLinks Hattem en D66, maar ook met VVD Hattem , CDA Hattem en HattemCentraal. Met dit akkoord willen we de toon zetten voor een periode waarin we zoeken naar de verbinding. Elkaar inspireren met mooie ideeën, om de stad te versterken.

En die verbinding zoeken we met elkaar als raadsleden en als trotse inwoners van de stad. Maar ook met kwetsbaren en mantelzorgers. Op plekken waar we elkaar ontmoeten. Waar we ondernemen. Want we zijn ervan overtuigd dat de aanzet in dit akkoord echt gaat leven, gaat bruisen door energie van buiten. Vanuit die verbinding willen we werken aan de opgaven van de toekomst en praktische oplossingen voor het hier en nu. Die koers begint niet op het stadhuis maar vaak op initiatief van betrokken mensen.
Punten waar de ChristenUnie heel blij mee is in dit akkoord en waar Margriet Brouwer-de Jonge de komende jaren aan mag werken is het steuntje in de rug van mooie initiatieven zoals dat van een Knarrenhof, stadsboerderij en recreatiewater. Maar ook met de focus op de aandacht voor mentale en fysieke gezondheid onder jongeren. Een stad waar iedereen kan meedoen, door extra inzet op voorkomen van schulden en armoede.