Programma vastgesteld, klaar voor de campagne

1486099_705053026186171_352007386_ovrijdag 24 januari 2014

De ChristenUnie Hattem stelde afgelopen donderdag het programma voor de gemeenteraadsverkiezingen vast met als titel '+samen sterker'. Ook vond de aftrap van de campagne plaats.

HATTEM- Afgelopen donderdag presenteerden fractie en bestuur van de Hattemse ChristenUnie het programma voor de verkiezingen op 19 maart 2014. Tijdens het eerste deel gaven de raadsleden een toelichting op het concept programma. De belangrijkste speerpunten voor de komende verkiezingen zijn de toekomstige samenwerking met omringende gemeenten en de manier waarop Hattem in de komende jaren de decentralisatiedossiers moet gaan invullen.

Stadhuis blijft
Luuc Teuben maakte op vragen van de leden duidelijk waarom een fusie voor Hattem de beste optie lijkt. Ook werd duidelijk dat een eventuele fusie ook betekent dat het stadhuis in Hattem gewoon open blijft voor alle vormen van dienstverlening. Een fusie is nodig om ook nog eens een kwaliteitsslag te maken, aldus Teuben.

Campagne
Ties Sikkema introduceerde de verkiezingsposters. Het is nog even de vraag waar ze komen te hangen, maar het bestuur daagt ChristenUnie-sympatisanten uit om ze op een zo zichtbaar mogelijk plaats op te hangen. Voor de posters met de meest in het oog lopende hangplekken heeft de partij fraaie prijzen in het vooruitzicht.

Publicatie programma
Het vastgestelde programma van de ChristenUnie is beschikbaar als ePub voor iPhone, Smartphone, Tablet en iPad. Ook is het te downloaden als PDF voor de meeste andere computers en schermen. De ePub en PDF uitgaven beschikken over handige verwijzingen naar achtergrondiinformatie en illustratieve sites. De ChristenUnie maakt duidelijk dat een verwijzing naar een site niet hoeft in te houden dat de partij instemt met de daar uitgedragen opvattingen en standpunten.

Papier en posters
Wie het programma op papier wil ontvangen of wie wel een poosje vanuit de huiskamer tegen de eerste vier kandidaten wil aankijken door een poster voor het raam te hangen, neemt even contact op met de secretaris van het partijbestuur.