ChristenUnie Hattem presenteert top van de kandidatenlijst

zaterdag 07 september 2013

Gert Kers: dit zijn de raadsleden die Hattem nodig heeft

De Hattemse ChristenUnie presenteert vandaag zijn wishlist voor de komende verkiezingen. Op 8 oktober mogen de leden er hun oordeel over vellen. Volgens de huidige fractievoorzitter Gert Kers zijn dit de kandidaten die Hattem de komende tijd nodig heeft.

‘Onze leden moeten er nog een uitspraak over doen’, verklaart bestuurslid Ties Sikkema. ‘Maar we zijn van mening dat de selectiecommissie zijn werk uitstekend heeft gedaan. In onderling overleg zijn we op deze 21 kandidaten en op deze volgorde uitgekomen.’

Gert Kers
Dat Gert Kers lijst 1 weer aanvoert is volgens Sikkema een logische keuze. Zijn ervaring en financiële deskundigheid zijn eigenschappen waar ook de andere partijen dankbaar gebruik van maken. Gert stond al op de ChristenUnie lijst toen deze nog nummer 5 droeg. Hattem heeft zijn  deskundigheid in de komende jaren hard nodig. Sikkema:’Als ChristenUnie willen we graag het voorzieningenniveau in Hattem op peil houden, maar niet tegen elke prijs. Gert Kers kan met zijn financiële achtergrond als geen ander doorzien wat het meerjarenperspectief voor Hattem is. Hattem heeft hem de komende jaren nog hard nodig.’

Jacobien van der Worp
Jacobien van der Worp is Hattemse ten voeten uit. Zij weet de weg naar de bewoners van het oude vestingstadje prima te vinden. Haar hart klopt voor de oude kern, de middenstand en de ondernemers die het in deze tijd niet altijd makkelijk hebben.  Haar andere portefeuille, ruimtelijke ordening, vraagt om diepgaande kennis van Hattem. Als geen ander weet Jacobien door haar contacten aan te voelen wat er leeft bij de Hattemer bevolking. Die ervaring is van groot belang voor de toekomst van de Hanzestad.

Henk Leskens
Henk Leskens is het zorg- en onderwijsgeweten op de lijst. Met zijn gedegen kennis over de WMO wist hij in de afgelopen maanden een voorgestelde bezuiniging zó te hervormen dat deze positief uitwerkt voor de zorgcliënten én voor de Hattemse begroting.
Hans Havinga, die vorig jaar op plek drie stond, ruilde met Henk Leskens.
Havinga: ‘Het was mijn voorstel om met deze volgorde te werken. Het is belangrijk voor Hattem dat de dossiers die Henk als geen ander beheerst goed voor het voetlicht komen. Er komt de komende jaren heel wat op ons af op dit gebied. Zorg voor mensen in een afhankelijke positie is een uitwerking van wat de bijbel naastenliefde noemt. De ChristenUnie is zijn naam waard als we deze zaken serieus nemen.’

Hans Havinga
Dat neemt niet weg dat Havinga graag weer een periode zou meedraaien met het raadswerk. Ook zijn portefeuilles verkeersveiligheid, sport en cultuur zullen de komende jaren om aandacht vragen. Daarnaast is Hans het communicatiegeweten van de fractie. In de drukte van alle dag en het onderlinge overleg tussen raadsleden is het belangrijk het contact met de inwoners van Hattem levend te houden. Zo organiseerde de ChristenUnie voor leden en belangstellenden excursies naar de nog ongeopende Hanzeboog en de kelder van het nieuwe zwembad.

Luuc Teuben
Tussen de 21 kandidaten prijkt verder de naam van wethouder Luuc Teuben. Hij geeft aan zijn krachten graag nog een periode aan het mooie Hattem en zijn inwoners te geven. Luuc Teuben wil graag nog zijn kennis en ervaring inzetten voor een intensievere samenwerking tussen Hattem, Heerde en Oldebroek.

De leden aan het woord
Alle kandidaten zijn op verschillende manieren geworteld in de Hattemer samenleving. Selectiecommissie, bestuur en fractie zijn het er over eens: het is een mooie lijst. Of de leden daar ook zo over denken zal blijken op de ledenvergadering van dinsdag 8 oktober. De complete kandidatenlijst is binnenkort op deze site te vinden.