Werk aan de winkel

brug_schaapdinsdag 24 oktober 2017

Een drukke tijd, dat is het de komende weken zeker in politiek Hattem. Aankomende maandag 30 oktober vergadert de commissie die zich vooral bezig houdt met ruimtelijke ordening. Een van de vragen waar we ons dan mee bezig houden is of we als Hattem wel genoeg doen aan duurzaamheid.

Er liggen voorstellen vanuit het college. Die hebben we welwillend, maar ook kritisch bekeken. Als ChristenUnie kiezen we nu eenmaal voor duurzaamheid. We maken daarin soms verdergaande keuzes dan andere partijen.

Ook staat de visie op de binnenstad op de agenda. Niet zozeer hoe die moet worden aangepakt, maar meer het proces dat moet leiden tot die aanpak. We zijn benieuwd of we in de commissievergadering ons kunnen beperken tot dat laatste. De openbare ruimte maakt nu eenmaal gauw de tongen los.

De laatste grote kluif is de begrotingsvergadering op 6 november. Traditiegetrouw geeft elke politieke partij dan zijn visitekaartje af in de vorm van de algemene beschouwingen. De bespreking daarvan en de stemmingen over moties en amendementen op de begroting kunnen soms vuur- maar meestal nachtwerk opleveren.

Natuurlijk vindt u velen van de fractie ook bij de reformatie-herdenkingsdienst op 29 oktober in de Andreaskerk. Mooi dat we als Hattemse christenen, protestant en katholiek, stil kunnen staan bij dit stukje kerkgeschiedenis dat ook in Hattem zijn sporen heeft nagelaten.

Wilt u een raads- of commissievergadering bijwonen? Zie hier een overzicht van alle data, vergaderingen, agenda's en eventuele stukken.