Overlijden Henk van Gelder

CU-ImpactLogo-in-cirkel-RGB.png
Door ChristenUnie op 18 december 2021 om 13:11

Overlijden Henk van Gelder

Bij zijn afscheid in 2007 werd Henk van Gelder benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nasau.  Foto: Henri van de Beek

Het bestuur en de raads- en commissieleden van de ChristenUnie Hattem hebben met ontroering kennisgenomen van het overlijden van Henk van Gelder. Henk was vanaf 1982 gemeenteraadslid voor het GPV en later de ChristenUnie te Hattem. In 2007 legde hij na 25 jaar zijn werkzaamheden voor de lokale politiek neer.

Een van de punten waar Henk consequent aandacht voor vroeg was een veilige fietsverbinding voor scholieren met Zwolle, het liefst via de oude, inmiddels afgebroken spoorbrug. Die droom kwam uit, maar anders dan verwacht. De nieuwe Hanzeboog bleek naast het spoor ook plaats te kunnen bieden aan een fietspad waar dagelijks veel schooljeugd, forenzen en toeristen dankbaar gebruik van maken.

Zijn mederaadsleden uit die tijd noemen Henks aandacht voor het detail en zijn manier om telkens de mens achter de vraagstukken te zien. Zolang zijn gezondheid het toeliet bleef Henk de ledenvergaderingen van de ChristenUnie bezoeken en belangstelling tonen voor het reilen en zeilen van de lokale fractie.

De ChristenUnie Hattem zal zich Henk herinneren om zijn bijdrage aan de Hattemse samenleving in de gemeenteraad, maar ook op veel plaatsen daarbuiten. We wensen zijn familie Gods troost toe in dit verlies.