Zwembad: Molensteen of vetpot?
De bouw van het zwembad vordert gestaag en de lokale economie vaart er wel bij. Hatttemer ondernemers weten de weg naar de bouwplaats te vinden. Iets waar de ChristenUnie bij de plannenmakerij altijd voor gepleit heeft.
Het Hattemer bedrijfsleven kan de concurrentie met de rest van de wereld prima aan. Aan het hek om de bouwplaats wapperen veel spandoeken met namen van van Hattemer ondernemers. De ChristenUnie heeft bij de plannenmakerij voor het bad altijd als voorwaarde gesteld dat het lokale bedrijfsleven een eerlijke kans moeten krijgen om een bijdrage te leveren. Dat dat nu werkelijkheid wordt, is goed voor die ondernemers en voor de lokale economie.
In de Dijkpoorter van december 2010 stelde een Hattemer ondernemer nog dat het beter was om het zwembad een paar jaar in de koelkast te zetten. Gelukkig is dat niet gebeurd. De wens van de ChristenUnie is werkelijkheid: het zwembad is een stimulans voor de plaatselijke economie in tijden van crisis. En daarmee is de eerste winst geboekt.