Uitkomst onderzoek zondagsopenstelling

CU-ImpactLogo-in-cirkel-RGB.png
Door ChristenUnie op 18 april 2024 om 11:22

Uitkomst onderzoek zondagsopenstelling

Voor de ChristenUnie in Hattem is zondagsrust een ontzettend belangrijk onderwerp en de ChristenUnie heeft zich er altijd voor ingezet om openstelling van winkels op zondagen te voorkomen. In de vorige nieuwsbrief hebben wij u geïnformeerd over het onderzoek onder winkeliers en supermarkten dat zou gaan plaatsvinden vanuit de Gemeente Hattem, om te onderzoeken of meer dan tweederde van hen de wens heeft om op zondagen in bepaalde vorm open te gaan.

De uitslag van deze enquête is afgelopen maandag binnengekomen en een meerderheid van 62% van de winkeliers heeft aangegeven niet open te willen op zondagen. Het College heeft daarom dinsdag jl. besloten dat de zondagsrust behouden zal blijven. Wij zijn hier erg dankbaar voor.Voor de winkeliers die graag keuzevrijheid hadden gewild, is de uitkomst een teleurstelling, en daar hebben wij ook respect voor. Wij geloven, naast het belang van een collectieve rustdag, ook echt dat je alleen samen de binnenstad tot bloei kunt brengen: keuzevrijheid leidt dan vooral tot versnippering, en tot beperking van keuzevrijheid voor degenen die graag dicht willen blijven. We hopen dat we in gezamenlijkheid blijven investeren in een bloeiende binnenstad!

De uitkomst van de enquête is te vinden op raad.hattem.nl