Raad helpt college woningnood in Hattem aan te pakken

marinus_small CU-ImpactLogo-in-cirkel-RGB.png
Door Marinus Kers, ChristenUnie op 13 oktober 2021 om 22:15

Raad helpt college woningnood in Hattem aan te pakken

Huisvesting is een hot topic. Ook in Hattem. Daarom namen we het initiatief, samen met CDA, PvdA, D66 en HC, om de woningnood aan te pakken!

Bouwen in meerdere woonlagen en splitsing van huizen is niet langer ondenkbaar in Hattem. In plaats van afwachten heeft de gemeenteraad zelf een plan opgesteld om de huizencrisis in de Hanzestad aan te pakken. Niet politiek gekleurd, breed gedragen en een primeur voor Hattem. „Hoe sneller we uit deze crisis komen, hoe beter.”

De woningnood is hoog in Hattem. Jongeren vertrekken, gezinnen moeten lang wachten op een huis en voor ouderen is er geen appartement te vinden. De huizencrisis in de Hanzestad is niet anders dan die in Heerde, Epe of Oldebroek. Maar de aanpak ervan wel. De raad van Hattem heeft namelijk zelf op basis van de meest nijpende huisvestingsproblemen een notitie opgesteld.

Nood is hoog
„Huisvesting is een hot topic. Ook in Hattem. De woningnood is hoog en de gemeente is geen groot-grondbezitter. Er mag en kan maar beperkt worden gebouwd. Dit is een crisis die iedereen aangaat en vraagt om een gezamenlijke aanpak”, licht raadslid Marinus Kers van de ChristenUnie toe. Kers is één van de initiatiefnemers van het woonplan in Hattem.

„In plaats van een voorstel van het college af te wachten, hebben we zelf als raad het initiatief genomen. Nu ligt er een denkrichting en een breed gedragen basis. Dat werkt veel sneller. Het geeft ook aan hoe urgent de raad dit onderwerp vindt. Hoe sneller we uit deze crisis komen, hoe beter.”

Volledig artikel (Stentor)

Labels: , ,