Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Februari 2019

Naar school in Hattem, maar waar ?

De ChristenUnie organiseert op 26 februari om 20 uur een openbare ledenvergadering bij Zoethout over het onderwerp: Waar naar school in Hattem? De avond is bedoeld voor leden en belangstellenden, aanmelding via http://tinyurl.com/schoolhattem is verplicht. Tijdens de avond gaan de ChristenUnie raadsleden in gesprek met ouders van schoolgaande kinderen en andere belangstellenden over de plannen voor de herlocatie van de Hattemse scholen.

Bijeenkomst fracties ChristenUnie Noordoost Veluwe

Het is woensdag 23 januari als de ChristenUnie raadsleden en wethouders uit Oldebroek, Heerde en Hattem elkaar in het Hattemse stadhuis ontmoeten. De avond is een initiatief van de Hattemse fractie. De deelnemers spreken onder meer over Lelystad Airport, de jongste ontwikkelingen rond het bedrijventerrein H2O, de intergemeentelijke samenwerking en de komende verkiezingen voor leden van de Provinciale Staten en de Waterschappen.

Verkiezingen Provincie en Waterschap (Bestuur)

Op 20 maart kunt u weer naar de stembus en dat is dit keer meer dan de moeite waard: u kiest zowel uw provinciale-, als uw waterschapsbestuur. Niet onbelangrijk in een tijd van stijgende zeespiegels en toenemend overstromingsgevaar. Als u gaat voor een ChristenUnie-statenlid, kies er dan een uit Hattem en breng een voorkeurstem uit op de nr 12 van de lijst: Gert Kers.

ChristenUnie kritisch over terrasverwarming

Lege terrassen met brandende kachels zijn de Hattemse ChristenUnie een doorn in het oog, Raadslid Hans Havinga vroeg tijdens de laatste raadsvergadering aan Wethouder Auke Schipper of hij met de terrasuitbaters het gesprek wil aangaan over het nodeloos verwarmen van de buitenlucht. Regelmatig is te zien dat er geen stoel bezet is op de terrassen, terwijl desondanks voor duizenden watten aan warmte wordt opgewekt.

Motie Lelystad

De ChristenUnie is tegen het gebruik van laagvliegroutes en gaat pas akkoord met de opening van Lelystad AirPort wanneer duidelijk is dat laagvliegroutes niet meer nodig zullen zijn. Dit is vorig jaar november besloten op het partijcongres in Zwolle.

Hezenbergerweg

Vanwege bezwaren tegen een verkeersmaatregel op de Hezenbergweg was er op dinsdagavond 29 januari 2019 een avond in het Stadhuis. Belangstellenden en bewoners rond de Hezenbergerweg waren uitgenodigd. De aanleiding was een paaltje in de weg bij deze wegversmalling. Vanwege bezwaren door omwonenden is het paaltje voorlopig weggehaald.

Jurjen van Keulen, secretaris
Stettin 15