ChristenUnie kritisch over terrasverwarming

unnamed.jpgzondag 17 februari 2019

Lege terrassen met brandende kachels zijn de Hattemse ChristenUnie een doorn in het oog, Raadslid Hans Havinga vroeg tijdens de laatste raadsvergadering aan Wethouder Auke Schipper of hij met de terrasuitbaters het gesprek wil aangaan over het nodeloos verwarmen van de buitenlucht. Regelmatig is te zien dat er geen stoel bezet is op de terrassen, terwijl desondanks voor duizenden watten aan warmte wordt opgewekt.

“Als gemeente werken we samen met ondernemers en inwoners aan een duurzaam Hattem. Het zou jammer zijn als we de opbrengst van bijvoorbeeld Powered by Hattem met dezelfde vaart weer afkachelen op onze terrassen.” aldus het ChristenUnie raadslid. “Terrasverwarming heeft, sinds roken in de Horeca niet meer is toegestaan, een grote vlucht genomen. Ik hoop dat als de wethouder hier aandacht voor vraagt, de Hattemse Horeca zijn verantwoordelijkheid neemt. Leg een extra dekentje neer, maak gebruik van bewegingsmelders of schakel de verwarming in als mensen erom vragen en doe deze bij vertrek ook weer uit.”