Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

April 2018

Dankbaar na fantastische verkiezingsuitslag!

Met ‘Bloeiend Hattem’ en ons enthousiaste team hebben we een mooie en gezegende campagneperiode achter de rug. Maar dat de ChristenUnie de grootste van Hattem zou worden, dat was een enorme verrassing. Maar liefst 627 stemmen meer, in vergelijking met vier jaar geleden (totaal 1736 stemmen). Daarmee is Hattem een van de 13 gemeenten in Nederland waar de ChristenUnie de grootste partij werd. We zijn enorm dankbaar voor de brede steun vanuit de Hattemse samenleving en danken onze God voor zoveel zegen op ons werk. In deze nieuwsbrief een (tussen)bericht over hoe we samen verder willen bouwen aan een nieuw college voor een Bloeiend Hattem.

Even in de spotlights…

Nu, het echte werk. Het echte werk voor Hattem, de Hattemers en de bezoekers van onze mooie stad. Donderdag 29 maart werden Arend Palland, Margriet Brouwer, Hans Havinga en Marinus Kers als nieuw raadslid voor de ChristenUnie geïnstalleerd en hebben de eed afgelegd. Een bijzonder moment, waarbij veel vrienden en familie aanwezig waren. Even stonden ze in de spotlights.

In de komende raadsperiode van vier jaar gaan we aan de slag voor een Bloeiend Hattem. Als gemeenteraadsleden, maar ook samen met alle Hattemers. Dat gebeurt vaak niet in de spotlights, maar meestal juist daarbuiten.

Een college vormen

Als grootste partij is de ChristenUnie nu aan zet om een college te vormen. We hebben Filip van As als verkenner benoemd om de coalitiemogelijkheden verder in kaart te brengen. Filip is oud-wethouder van onder meer Zwolle voor de ChristenUnie en heeft veel bestuurlijke ervaring.
We gaan voor een zo breed mogelijk gedragen akkoord. Als fractie hebben we eerste gesprekken gevoerd met alle partijen om het onderlinge vertrouwen te vergroten. Op dat fundament van vertrouwen willen we verder bouwen. De naam van de wethouder die de ChristenUnie mogelijk in het nieuwe college gaat vertegenwoordigen houden we nog even geheim. We zijn blij dat we een capabele kandidaat wethouder gevonden hebben, die er veel zin in heeft om deze mooie taak op te pakken.

Afscheid Gert, Jacobien en Henk

Op woensdag 28 maart werd in de raad afscheid genomen van onze ChristenUnie raadsleden Gert Kers, Jacobien van der Worp en Henk Leskens. Zij hebben vele jaren –Gert zelfs 24 jaar!- mooi werk geleverd voor Hattem en de ChristenUnie. Als bestuur en nieuwe fractie zijn we dankbaar voor hun inzet, mede dankzij hun inzet de afgelopen vier jaar mochten we een mooie verkiezingsuitslag halen. Op een later moment -in mei 2018- zullen we nog uitgebreid afscheid van hen nemen. De uitnodiging met datum en plaats volgt nog.

Jurjen van Keulen, secretaris
Stettin 15