Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Oktober 2018

Openbare ledenvergadering

Op donderdag 1 november 20.00 uur organiseert de ChristenUnie Hattem een openbare ledenvergadering op het adres Hezenbergerweg 22. Onder het motto 'Ons geld, ons Hattem', daagt de lokale fractie de deelnemers uit om een paar financiële knopen door te hakken. Een hart voor Hattem is daarbij belangrijker dan financiële kennis van zaken.

Ieder jaar stelt de gemeenteraad de begroting vast voor het komende jaar. In die begroting staan de plannen voor Hattem en hoeveel geld deze kosten. Tijdens de openbare avond leggen de raadsleden een paar lastige dilemmas aan u voor. Ook brengen Auke Schipper (wethouder) en de raadsleden u graag op de hoogte van hun eerste ervaringen met de nieuwe coalitie.

Over de meeste onderdelen van de begroting wordt nauwelijks gediscussieerd. Huisvuil moet nu eenmaal opgehaald, uitkeringen gedaan en kapotte straten gerepareerd. De discussie gaat meestal over nieuw beleid. Hoeveel mogen we uitgeven aan verduurzaming van Hattem? En waar moet dat geld aan worden besteed? Welke keuze maken we voor de bestrating van de Markt en wat mag dat kosten? Gaan we subsidies dit jaar anders verdelen? Het zijn maar een paar voorbeelden van vragen die aan de orde zouden kunnen komen. Vragen die gevolgen hebben voor de begroting van Hattem in 2019

Wie de begroting wil lezen, kan deze downloaden via

Wilt u ook meepraten over de besteding van uw geld, dan bent u donderdag 1 november hartelijk welkom.

Fractiespreekuren ook live via Facebook

Wie de ChristenUnie fractie wil spreken, is altijd welkom op het fractiespreekuur voorafgaand aan de commissievergaderingen. Daar hoeft u binnenkort de deur niet langer voor uit. Met ingang van oktober gaat de fractie ook 'live' op Facebook tijdens het spreekuur. U krijgt dan Arend Palland, Margriet Brouwer, Hans Havinga en Marinus Kers in beeld en kunt live uw vragen stellen door te reageren via Facebook.

Spreekt u een van onze gemeenteraadsleden liever zonder dat anderen kunnen meekijken en -luisteren, kom dan langs, of bel een van de fractieleden. Dat laatste kan ook altijd op andere momenten. We houden graag contact.

Raad en Daad

Wat wordt er eigenlijk allemaal besproken en besloten op het stadhuis in Hattem?

Binnenkort gaan wij starten met een nieuwe maandelijkse rubriek:  ‘Raad en Daad’.
In deze korte fimpjes van 1 a 2 minuten willen wij de mensen thuis uitleggen wat de besluiten zijn geweest van de afgelopen maand.

Promofilmpje: Raad en Daad

Jurjen van Keulen, secretaris