Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

April 2018 - Formatiekoers

ChristenUnie Hattem wil college met CDA en PvdA

De ChristenUnie Hattem voert in de komende weken onderhandelingen met het CDA en de PvdA over een nieuw te vormen college, zo bleek afgelopen donderdag tijdens een ingelaste gemeenteraadsvergadering. De partij zet daarbij in op een breed gedragen coalitieakkoord.

In een ingelaste raadvergadering afgelopen donderdag lichtte de ChristenUnie de formatiekoers toe. Die bestaat uit twee ingrediënten: formatiegesprekken met CDA en PvdA en doorgaande afstemming met de andere partijen met als verwacht resultaat een breed gedragen coalitieakkoord.

Auke Schipper ChristenUnie kandidaat-wethouder

De ChristenUnie draagt de veertigjarige Auke Schipper als kandidaat wethouder voor een nieuw te vormen coalitie in de gemeente Hattem.

De ChristenUnie kwam uit bij Schipper na diverse gesprekken met bestuur en fractie. Fractievoorzitter Arend Palland is verheugd dat hij Schipper aan de vooravond van de onderhandelingen kan noemen als wethouderskandidaat: "We hebben met Auke Schipper een capabele kandidaat wethouder gevonden. Hij heeft veel zin om deze mooie taak op te pakken. Auke Schipper toonde ons overtuigend zijn passie en gedrevenheid als het gaat om de bloei van Hattem”.

Jurjen van Keulen, secretaris
Stettin 15