Bezoek Bedrijvenkring Hattem

marinus_website_bannermaandag 12 maart 2018

Bedrijvenkring Hattem is op 20 februari door Marinus Kers en Jacobien van der Worp bezocht. De bijeenkomst begon met een presentatie over de herontwikkeling van 't Veen met woningbouw. Op de locaties Antartica/Beter Bed, wil Nikkels Projecten zo'n 112 woningen in verschillende prijsklassen realiseren. Ook is het de bedoeling om het zuidelijke deel van 't Veen snel te heronwikkelen naar woningbouw. Dit is het gedeelte waar Consmema zat en waar HR Groep (voorheen Brimos) nog zit.

Na de presentatie mocht elke politieke partij uit Hattem een pitch houden. Marinus pitchte namens de ChristenUnie. Hij gaf onder meer aan dat de ChristenUnie graag betaalbare huurwoningen ziet, bijvoorbeeld in de vorm van appartementen in drielagen. De ChristenUnie zal de planontwikkeling van ‘t Veen actief volgen. Na de pitches was er gelegenheid voor vragen, onder meer Airport Lelystad. Door de ontmoeting met Eppo Bruins (ChristenUnie Tweede Kamer) over dit onderwerp, kon Marinus aangeven dat alle vragen die met Eppo zijn besproken ook naar de minister zijn gegaan. Dit dankzij de korte lijnen van CU Hattem met de fractie in Den Haag. Marinus vervolgt: ” Vraag die we daarbij wel aan ons zelf moeten stellen is ‘vlieg ik zelf’? want daardoor is de behoefte aan Lelystad ontstaan. Verander de wereld en begin bij jezelf.”  Zo leverde de ChristenUnie een constructieve bijdrage aan deze Bedrijvenkring.