In actie voor super in 't Veen

winkelmaandag 12 maart 2018

Op woensdag 14 maart bezoekt de Gelderse ChristenUnie-fractie het Veen. De toekomstige woningbouw daar moet de komst van een derde supermarkt mogelijk maken, aldus Arend Palland die namens de Hattemse ChristenUnie de statenleden ontvangt. Tijdens het bezoek stellen de statenleden zich op de hoogte van de ontwikkeling van het Veen tot woongebied. Om half tien start de ChristenUnie Statenfractie haar bezoek bij kringloopwinkel Twice in a Lifetime. Daarna brengen de provinciale politici een bezoek aan verschillende ondernemers en bewoners van Het Veen om van hen te vernemen hoe ze aankijken tegen de ontwikkeling tot woongebied. Natuurlijk gaan de statenleden ook in gesprek met de Hattemse raadskandidaten.

In ‘Bloeiend Hattem’, het partijprogramma van de ChristenUnie, maakt de partij zich hard voor een derde supermarkt. De Provinciale Staten staken daar tot nu toe een stokje voor omdat Het Veen nauwelijks een woonfunctie heeft. Die situatie gaat in de nabije toekomst veranderen. De Hattemse ChristenUnie stelt de Gelderse statenleden daar graag van op de hoogte, zodat de Gelderse bezwaren zullen verdwijnen.

ChristenUnie lijsttrekker Arend Palland: ’Veel Hattemers kijken uit naar een derde supermarkt. Bovendien kan Hattem nog wel wat woningen gebruiken. Jonge, maar ook oudere Hattemers zijn op zoek naar een plek die beter past bij hun levensfase dan hun huidige huis. Als de industrie dan ook nog eens H2O  weet te ontdekken, vangen we drie vliegen in  één klap. En misschien wel vier, want MFC de Marke wordt dan ook beter omringd door mogelijke gebruikers.’ Wie de Statenleden ook wil spreken, is woensdag welkom op Het Veen.