Gert-Jan Segers: Hattem is een stad en een hele mooie ook

IMG_6226.jpgdonderdag 22 februari 2018

HATTEM - De Hattemse ChristenUnie trapte afgelopen vrijdag de verkiezingscampagne af in Het Zilveren Schaap. Partijleider Gert-Jan Segers en lokale lijstaanvoerder Arend Palland voerden het woord.

Het Zilveren Schaap zit al aardig vol als Gert-Jan Segers, fractievoorzitter van de Tweede-Kamerfractie de jas uittrekt. Segers, die voor het eerst van zijn leven Hattem bezoekt, is meteen onder de indruk van ‘de sfeervolle Markt en de gezellige mensen.’ Hij steekt de ChristenUnie vrienden een hart onder de riem. ‘Samen mogen we het verschil maken. Jullie lokaal in Hattem en wij voor het land in Den Haag.’ De slogan ‘Bloeiend Hattem’ staat bij Segers voor het bijbelse beeld van een stad waar jong en oud elkaar ontmoeten en er ruimte is om te spelen, te werken en oud te zijn.
Arend Palland gebruikt datzelfde beeld als hij reageert op een vraag over eenzaamheid. Met de andere ChristenUnie kandidaten wil hij gaan voor een goed zorgcentrum in Hattem. Palland: ’In onze stad moet je oud kunnen worden, ook als je zorg nodig hebt. Laten we op de puinhoop bij de Hof van Blom een plek maken waar jong en oud weer bij elkaar komen. Daar ligt een kans voor zorg én onderwijs.’

Hans Havinga (derde op de ChristenUnielijst) praat de bijeenkomst aan elkaar. Hij is blij met de komst van Segers: ’We hebben via Gert-Jan een band met Den Haag. Zo is Hattem goed bij de landelijke politiek in beeld. Dat bevestigt Segers’ bezoek vandaag.

‘Wat doet u om de Lelystadse vliegtuigen zo hoog mogelijk over Hattem te krijgen? wil een eerste vragensteller weten. Segers stelt dat we niet om een uitbreiding heen kunnen: ’We stappen allemaal in het vliegtuig, het vliegver keer neemt toe en Schiphol barst uit zijn voegen. Als we daarover besluiten, moet dat beter voorbereid dan nu. We moeten als politiek het vertrouwen weer terugwinnen. En natuurlijk zo hoog mogelijk over Hattem gaan.’

Lijsttrekker Arend Palland vult aan: ‘Ik heb samen met Marinus Kers (vierde op de ChristenUnielijst) een prima gesprek gehad met Eppo Bruins  (ChristenUnie Tweede-Kamerlid). Hij heeft onze zorgen en argumenten goed beluisterd. Dat niet alleen, hij ge-bruikt ze in zijn discussie met de verantwoordelijke minister.’

Lijstduwer Elbert Smelt (Trinity) zingt met broer Johan het campagnelied ‘Ik wens jou.’ Fragmenten uit dit nummer komen terug in de YouTubespotjes van de ChristenUnie Hattem. Gert-Jan Segers en de lokale kandidaten mengen zich daarna onder de aanwezigen. De landelijke politicus trekt pas laat de jas weer aan, met in de binnenzak een goede reden om nog eens terug te keren: een Hattem Cadeaubon.