ChristenUnie Hattem blij met opstelling Kamerfractie

ANP-LELYSTAD-OVERZICHTwoensdag 10 januari 2018

Als Hattemse ChristenUnie zijn we blij met het standpunt dat ChristenUnie-Kamerlid Eppo Bruins inneemt over de uitbreiding van vliegveld Lelystad. Dat komt er op neer dat de overheid eerst het vertrouwen moet terugwinnen van de burgers. Als dat om uitstel van de uitbreiding vraagt, moet dat maar.

Bruins: „Het kabinet doet er verstandig aan het besluit op te schorten tot duidelijk is hoe de nieuwe indeling van het luchtruim, die voorzien is in 2023, eruitziet. Uit het in december verschenen plan van aanpak voor die luchtruimherziening blijkt dat dit vanaf 2020 duidelijk kan zijn. Vanaf dan zou Lelystad kunnen beginnen met de opstartfase, om in 2023 volledig operationeel te zijn.” Bruins vervolgt: ,,Ik kan me voorstellen dat we eerst wachten op het eindplaatje, voordat we met iets beginnen zonder dat we weten waar het eindigt.”
Als lokale ChristenUnie ondersteunen we het landelijke standpunt van harte. De toename van vliegtuiglawaai bij ongewijzigde uitvoering van het besluit heeft teveel negatieve gevolgen voor de volksgezondheid en het toerisme in onze mooie regio.